برگه مجری حقیقی – قیمت برگه مجری ساختمان – تعهدات کارفرما

برگه مجری حقیقی

صدور برگه مجری حقیقی، یکی از راهکارهایی است که سازمان نظام مهندسی برای رفع مشکل ساختمان‌های بی‌کیفیت در نظر گرفته است. برای شروع عملیت ساختمانی نیاز به برگه مجری ذیصلاح می‌باشد که باید به آن توجه کرد. در این مقاله به بررسی برگه مجری حقیقی می‌پردازیم. تمام تلاش ما در هلدینگ ساختمانی سپنتا این است که گامی موثر در جهت یاری همکاران و اعتماد بیشتر کارفرمایان برداریم؛ با ما همراه باشید.

مجری ذیصلاح کیست؟

مجری نماینده فنی کارفرما در اجرای مراحل مختلف ساخت و ساز است. مجری یا همان مجری ذیصلاح به کسی گویند که دارای پروانه اشتغال معتبر از سازمان نظام مهندسی با صلاحیت اجرا باشد و طی سندی (اعم از قرارداد و یا برگ تعهد) اجرای ساختمانی را بر عهده گیرد. (تعریف مجری ذیصلاح در ویکی پدیا) برخی از وظایف مجری ذیصلاح به شرح زیر هستند:

  • پاسخگویی به ناظر و مراجع کنترل کننده ساختمان
  • کنترل صحت انجام کلیه عملیات اجرای ساختمان
  • رعایت مقررات ملی ساختمان، ضوابط و مقررات شهرسازی، و نقشه های مصوب مرجع صدور پروانه
  • ارائه برنامه زمان بندی کارهای اجرایی به ناظر
  • فراهم کردن شرایط نظارت برای ناظر یا ناظرین ساختمان
  • هماهنگی با ناظر برای کلیه عملیات های اجرایی
  • تهیه نقشه های ازبیلت از کارهای اجرا شده و تحویل تمامی مدارک و مستندات فنی به صاحب کار پس از اتمام عملیات

یادآوری: برای متراژ های بالای 4000 متر نیاز به مجری حقوقی میباشد.

حق الزحمه مجری سال 1400 – حق الزحمه مهندس مجری سال 1400

با بررسی جداول نظام مهندسی مشخص شده که هزینه مجری چهار برابر ناظر می باشد. بنابراین تعرفه نظارت نظام برای مجری با ضریب ۴ در نظر گرفته شده که برای شروع چون ۵۰% کار تعیین شده( از فونداسیون تا پایان سفتکاری) هزینه مجری همان هزینه نظارت تعرفه نظام با ضریب ۲ تعیین می گردد.

برگه مجری ساختمان چیست؟ برگه مجری حقیقی، برگه مجری ذیصلاح

مجری ذیصلاح طی سندی که ممکن است قرارداد و یا برگه تعهد باشد،اجرای ساختمانی را بر عهده می‌گیرد. شهرداری برای سهولت امر، فرم‌هایی را چاپ کرده و از مالکان می خواهند جهت صدور پروانه ساخت آن برگه ها را به مهر و امضای مهندسان مربوطه برسانند. 

در ماده 4 قانون نظام مهندسی ساختمان آمده است که:

از تاریخی که وزارت مسکن و شهرسازی با کسب نظر از وزارت کشور در هر محل حسب مورد اعلام نماید، اشتغال اشخاص حقیقی و‌ حقوقی به آن دسته از امور فنی در بخش‌های ساختمان و شهرسازی که توسط وزارت یاد شده تعیین می‌شود مستلزم داشتن صلاحیت حرفه‌ای است‌ . . .

بر اساس اسناد قانونی اجرای فرآیند ساختمان‌سازی، فقط افراد صاحب صلاحیت و تحت شرایطی که قوانین و مقررات تعیین کرده است می‌توانند مجری این امور شوند و تقاضای برگه مجری داشته باشند. 
نکته‌ای که باید خیلی مورد توجه قرار گیرد این است که مهندسان مجری حتما قبل از صدور برگ تعهد اجرا باید مطالعات ویژه ای در حوزۀ مسئولیتها و اختیارات خود داشته باشند تا به واسطه آگاهی نداشتن از ابعاد مختلف آن، آسیب و خسارت نبینند. 

برگه مجری حقیقی(برگه مجری ذیصلاح) در کنار اخذ سایر مجوز ها و برگه های معماری ساختمان، یکی از مراحل ضروری کار است، برگ تعهد نظارت سازه شامل برگه های محاسبات، تاسیسات برق و مکانیک و تعهد طراحی معماری می باشند. و در ابتدای تشکیل پرونده جهت صدور جواز ساخت از مدارک الزامی است.

تعهدات کارفرما برای دریافت برگه مجری ذیصلاح

1- عدم دخالت و عدم ارائه طریق در طراحی معماری و محاسباتی (از نظر ضوابط و مقررات).
2- انجام کلیه عملیات ساختمانی، از شروع تا اتمام با اطلاع و تعهد نظارت مهندس ناظر مربوط. و مطابق با مفاد پروانه ساختمانی و نقشه های تصویبی و خودداری از انجام هرگونه عملیات غیرمجاز.
3- اخذ مجوز شروع عملیات ساختمانی از مهندس ناظر و ارائه آن به منطقه قبل از آغاز عملیات کارگاهی.
4- تامین کلیه وسائل ایمنی کارگاه مطابق با نظر مهندس ناظر مربوطه و سرپرست کارگاه. و پیش بینی های لازم در زمان عقد قرارداد با پیمان کاران در این زمینه و قبول مسئولیت حوادث ناشی از عدم رعایت آن.
5- بکارگیری اکیپ های فنی و تخصصی در کلیه مراحل ساختمانی.

نمونه برگه مجری حقیقی

برگه مجری ساختمان باید حقیقی باشد یا حقوقی؟

برگه مجری ساختمان می‌تواند به صورت حقیقی یا حقوقی باشد، بسته به نوع فعالیت شخص یا شرکتی که این برگه را درخواست می‌دهد. در صورتی که فرد یا شرکت در حوزه ساختمانی به عنوان شخص حقیقی فعالیت دارد، برگه مجری ساختمان باید به صورت حقیقی و با ذکر نام و شماره شناسنامه ارائه شود. اما در صورتی که فعالیت به عنوان یک شرکت حقوقی انجام می‌شود، برگه مجری ساختمان باید به صورت حقوقی و با ذکر نام شرکت و شماره ثبت ارائه شود.

بنابراین، نوع برگه مجری ساختمان به نوع فعالیت و نوع شخص یا شرکتی که این برگه را درخواست می‌دهد، بستگی دارد.

برگه تعهدات مجری

قیمت مجری ساختمان

هزینه ساخت یک ساختمان بستگی به عوامل متعددی دارد که باید در نظر گرفته شوند. برخی از این عوامل عبارتند از:

– موقعیت جغرافیایی ساختمان: ساختمان‌هایی که در مناطق شهری و مرکزی قرار دارند، معمولاً هزینه بیشتری نسبت به ساختمان‌هایی دارند که در مناطق حومه و روستایی قرار دارند.

– اندازه و مساحت ساختمان: مساحت ساختمان و تعداد طبقات آن نیز به هزینه نهایی تأثیر می‌گذارد. ساختمان‌های بزرگتر و با تعداد طبقات بیشتر، معمولاً هزینه بیشتری نیاز دارند.

– کیفیت و نوع مصالح ساختمان: نوع و کیفیت مصالح ساختمان نیز می‌تواند بر هزینه تأثیرگذار باشد. مصالح با کیفیت بالا معمولاً هزینه بیشتری دارند.

– پیچیدگی طراحی و ساخت: ساختمان‌هایی که دارای طراحی و ساخت پیچیده‌ای هستند، معمولاً هزینه بیشتری نسبت به ساختمان‌های ساده دارند.

– شرایط قرارداد: شرایط قرارداد نیز می‌تواند بر هزینه تأثیرگذار باشد. شرایطی مانند زمان تحویل، پرداخت وجه و شرایط پس انداز می‌توانند بر هزینه تأثیرگذار باشند.

بنابراین، هزینه ساخت یک ساختمان به شرایط خاص هر پروژه و ویژگی‌های آن بستگی دارد و نمی‌توان به طور کلی قیمت مجری ساختمان را بیان کرد. بهترین راه برای تعیین هزینه ساخت، مشاوره با متخصصان مرتبط است.

قیمت برگه مجری ساختمان – برگه مجری ذیصلاح

مهندسین پایه 4 تا پایه 1 عمران با توجه به متراژ و تعداد سقف می توانند به عنوان مجری ذیصلاح هنگام شروع به کار ساختمان انتخاب شوند. هلدینگ سپنتا آماده ی همکاری و معرفی مهندسین مجرب برای هر نوع پروژه ساختمانی با مناسبترین قیمت برگه مجری میباشد.

 

استحکام بنا –  برگه استحکام بنا

برگه استحکام بنا یکی دیگر از موارد ضروری برای گرفتن و دریافت پایان‌کار است. این برگه تا جایی اهمیت دارد که اگر بنا به هر دلیلی غیر از زلزله، سیل، و دیگر بلایای طبیعی مشکلی برای سازه به وجود آورد، مهندس ناظر مقصر و مسئول حادثه شناخته خواهدشد.

* برگه استحکام بنا نیز باید از سوی یک مهندس عمران دارای پروانه اشتغال نظام مهندسی و دارای صلاحیت های نظارت و … صادر و امضاء گردد.

برگه استحکام بنا

شرکت مجری ساختمان – هلدینگ ساختمانی سپنتا

هلدینگ ساختمانی سپنتا، به عنوان یکی از مجموعه های فعال در عرصه ساخت‌وساز، توانسته با ارائه خدمات مختف از جمله برگه مجری حقیقی، توجه و اعتماد بسیاری از مهندسان مجری، سازندگان و سرمایه‌گذاران مسکن، کارفرمایان و مالکان را جلب نماید.

برای استعلام قیمت برگه مجری حقیقی و حقوقی و دریافت مشاوره رایگان با ما تماس بگیرید.

call to action

 

ارتباط با هلدینگ سپنتا

برای ارتباط با هلدینگ سپنتا مجری پروژه های ساختمانی از طریق شماره تماس زیر و قسمت درخواست مشاوره اقدام کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

Table of Contents