طراحی نمای لوکس | اجرای نمای لوکس و مدرت با هلدینگ ساختمانی سپنتا

انواع مختلف طراحی نمای لوکس

طراحی نمای لوکس یا کلاسیک تاثیر زیادی بر ظاهر خانه یا آپارتمان دارد؛ در واقع سبک نمای انتخابی و طراحی نمای ساختمان شما بیانگر حس و حال خانه‌ی شماست. معماران و طراحان بزرگ همواره در تلاشند تا بهترین و زیباشناسانه‌ترین مولفه ها را به ظاهر خانه‌ها بیافزایند و تا کنون پیشرفت های زیادی در زمینه طراحی نمای ساختمان صورت گرفته است.
هرچند هنوز هم سبک کلاسیک، سبکی همه‌پسند و زیبا محسوب می‌شود اما به نظر می‌رسد سبک مدرن و نمای آپارتمان های لوکس نیز بسیار مورد توجه هستند.
در این مقاله متخصصان ما در هلدینگ ساختمانی سپنتا به معرفی و نمایش چند نمونه موفق در دنیا و همینطور چند نمونه نمای بیرونی خانه های لوکس تهران می‌پردازیم. ما را همراهی کنید.

نمای بیرونی خانه های لوکس طیف وسعی را شامل می شود، از سنگ‌های سفید و صاف گرفته تا چوب یا متریال پرجنب و جوش. این شما هستید که بایستی با مشاوره افراد متخصص، ببینید چگونه می‌خواهید نمای خانه رویایی خود را به سرانجام برسانید.

02166004175

 

طراحی نمای لوکس چیست؟ – Luxury Facade

کلمه‌ی Luxury یا لاکچری در لغت به معنی مدرن و گرانبها بودن است. هرچند مفهوم لاکچری در غرب می‌تواند بسیار متفاوت باشد، اما در ایران و بین مردم بیشتر به ساختمان هایی با نمای پرزرق و برق اطلاق می شود.
اما طبق تعریف اصولی معمارانه، چه چیزی تجملات را برای خانه به ارمغان می آورد؟ در واقع نمای لوکس یک نمای صرفاً گران قیمت نیست، و تجمل آن به متریال بستگی ندارد. بلکه مفهومی عمیق تر را دنبال می کند.
منظور از نمای لوکس یک نمای راحت است که طراح سعی دارد در طراحی آن راحتی و چشم نوازی نما را به حداکثر برساند. مهمترین فاکتور در طراحی و اجرای نمای ساختمان لوکس و مدرن، راحتی و آرامش ساکنین ساختمان است.

نمای خارجی خانه های لوکس – انواع طراحی نمای لوکس

1. استفاده از آجر با طراحی خاص

نمایی که در تصویر می بینید به لطف استفاده از آجر، بتن و چوب و با بهره‌گیری از پیچ و تابی زیبا دارای عناصر ملموس طراحی نمای لوکس است.
نباید فراموش کنیم آجر از جمله مصالحی است که همواره در معماری سنتی ایرانی وجود داشته است.؛ جای افتخار است که استفاده از آجر در طراحی نماهای لوکس یادآور رنگ و بوی سنت و گذشته‌ی ایران است.

اما استفاده از این نوع متریال معایب مخصوص به خود را نیز دارد:

  • ایجاد شوره‌های سفید رنگ در اثر تابش خورشید و یا بارزان زیاد
  •  ایجاد حفره‌های توخالی به مرور زمان
  •  جذب بالای رطوبت

طراحی نمای لوکس با آجر

2. استفاده از شیشه برای طراحی نمای ساختمان لوکس

هیچ چیز مثل شیشه نماد و نشان‌دهنده‌ی خانه یا آپارتمان مدرن نیست. بخصوص برای خانه‌هایی که در یک مکان آفتابی قرار داردند بسیار مناسب است.
البته استفاده از نمای شیشه‌ای با وجود تمام زیبایی و فواید آن، مشکلاتی نیز دارد:

  • تابش خورشید از نمای شیشه مستقیم است و ممکن است برای برخی مضر و آزاردهنده باشد.
  • شیشه گرما را جذب می کند. از این رو برای کشورهایی که دارای آب و هوای گرم هستند مناسب نیست.
  • اکثر شیشه‌ها در برابر زلزله مقاوم نیستند و برای کشورهایی که مرتباً شاهد زمین لرزه هستند مناسب نیستند. البته یک روش بسیار گران برای ایمنی در مقابل زلزله برای شیشه وجود دارد که اکثرا مقرون به صرفه نیست.
  • استفاده از شیشه ممکن است هزینه امنیت و ایمنی ساختمان را افزایش دهد.
  •  شیشه متریالی شکننده است. این بدان معناست که وقتی فشار ناگهانی به آن وارد شود ، به راحتی می شکند.

طراحی نمای لوکس با شیشه

3. نمای رومی

با کمی دقت متوجه خواهید شد که یکی از نماهای محبوب در ایران که به عنوان نمای لوکس درنظر گرفته می شود، طراحی نمای رومی است. با وجود هزینه ی نسبتا بالا و عدم توجه به الگوی معماری ایرانی در این نوع از طراحی نمای بیرونی، سال هاست طرفدارن خود را دارد.
علاوه بر این دو مورد نمای رومی با آب و هوای بخش زیادی از مناطق کشور سازگاری ندارد. و به دلیل استفاده از سقف های بلند و پنجره های بزرگ در آن، اتلاف انرژی بالایی دارد. این امر در فصل‌های سرد و یا مناطق سردسیر بسیار مهم است.

نمای رومی طرحی لوکس در نما

4. استفاده از خطوط ساده و صاف به سبک مینیمال

نماهایی با خطوط صاف همیشه شیک و معاصر به نظر می رسند. در این نوع طراحی با تکیه بر ساده‌گرایی، از هرگونه اضافه‌کاری در طراحی نما مثل تزئینات، تنوع مصالح و اشکال و … خودداری می‌شود.
پرهیز از پیچیدگی ویژگی اصلی این نوع از طراحی نمای لوکس به شمار می‌رود.

طراحی نمای لوکس با خطوط ساده

5. استفاده از سنگ در طراحی نمای خانه های لوکس

سنگ‌های غیرصاف باعث میشوند بیننده حس کند این سنگ‌ها طبیعی است و این خود باعث افزایش جذابیت نما می‌شود. اما بیاید چند عیب آن را نیز با هم مرور کنیم.

  • سنگ هزینه زیادی دارد.(هرچند ما معتقدیم با توجه به کیفیت و زیبایی آن میتوان این مورد را نادیده گرفت)
  • سنگ های طبیعی ذرات معلق در هوا را جذب می کنند و به مرور زمان کدر می شوند.
  • کمرنگ شدن و کاهش درخشش آن به مرور زمان
  • نصب و اجرای سنگ نیاز به زمان زیادی دارد.

طراحی نمای لوکس با سنگ

6. طراحی نمای خانه بصورت جعبه‌ای و کاملا شخصی

این نوع طراحی بیشتر برای نمای ویلا مدرن کاربرد دارد. برای دیدن دیگر موارد طراحی نمای ساختمان ویلایی روی لینک کلیک کنید.
متد جدید در طراحی نمای لوکس

7. ترکیب متریال برای طراحی نمای بیرونی آپارتمان های لوکس

یکی از ویژگی های طراحی نمای ساختمان های مدرن این است که دامنه ی انتخاب متریال در آن بسیار گسترده است. یکی از انواع رایج در طراحی نمای لوکس، ترکیب دو یا چند متریال مختلف برای رسیدن به نمایی منحصر به فرد است. ترکیبی از سنگ، چوب، شیشه و کامپوزیت میتواند نمایی متنوع و جذاب ایجاد کند.
مهمترین ویژگی این نوع طراحی نمای لوکس این است که در بیشتر موارد باعث کاهش هزینه ها می شود. همچنین از آنجا که برخی از متریال توانایی اجرا روی برخی طرح ها را ندارند، می توان آنها را با متریال دیگر ترکیب کرد و به زیبایی و کیفیت نما افزود.

ترکیب متریال مختلف در طراحی نمای لوکس

 

علاوه بر نوع متریال به کار رفته در طراحی نمای لوکس، “نورپردازی” نیز می تواند در لوکس جلوه دادن نما کمک زیادی کند. پیشنهاد می کنیم پس از انتخاب متریال برای طراحی نمای لوکس حتما به صورت اصولی به نورپردازی آن توجه داشته باشد.

نورپردازی بخصوص در شب نمای ساختمان شما را چشگیر و جذاب می کند.


اگر میخواهید نمای ساختمانتان در بین سایر ساختمان ها از همه بیشتر بدرخشد و لوکس به نظر آید، می توانید از مواردی که در بالا به آن اشاره کردیم استفاده کنید. همچنین در صورتی که نیاز به مشاوره رایگان دارید با متخصصان ما در هلدینگ سپنتا تماس بگیرید.

 

ارتباط با هلدینگ سپنتا

برای ارتباط با هلدینگ سپنتا مجری پروژه های ساختمانی از طریق شماره تماس زیر و قسمت درخواست مشاوره اقدام کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

Table of Contents