طراحی دکوراسیون دفتر کار + 15 تصویر

طراحی داخلی دفتر کار و رنگ آمیزی

طراحی داخلی دفتر کار از موارد مهمی است که در محیط تجاری رقابتی امروز بر میزان انگیزه و عملکرد کارکنان شرکت تأثیر بسزایی دارد. شما می‌بایست برای هرچه بهتر شدن طراحی داخلی خود با توجه به فعالیت اقتصادی و تجاری، بودجه، اهداف بلند مدت و کوتاه مدت و … رابطه‌‌ای عمیق و کاملاً مدیریت شده بین دفتر کار، کارمندان و مشتریان خود ایجاد کنید. این دلبستگی به محیط و انتقال احساس امنیت از محیط به آن‌ها در بهره وری نیروی انسانی برای شما بسیار موثر است و به صورت میانگین عملکرد شرکت را افزایش داده و اعتماد مشتریان را نیز جلب می کند.
در این مقاله از هلدینگ ساختمانی سپنتا به بررسی اصول طراحی داخلی دفتر کار و نمونه های موفق در این زمینه پرداخته و همچنین سعی می کنیم به درک درستی از رابطه بین عملکرد کارکنان و محیط کاری برسیم. با ما همراه باشید.

call to action

 

اصول طراحی دفتر کار

تحقیقات  نشان می دهد که طراحی خوب محل کار تأثیر مثبتی بر بهره وری کارکنان دارد. کحل کاری که با توجه به ماهیت شغل و افرادی که قصد کار در آن دفتر را دارند، طراحی شده باشد بر سلامت روحی و میزان عملکرد کارکنان تاثیر مثبت داشته و در نتیجه شرکت را به منافع و اهداف خود نزدیک می کند.از طراحی داخلی دفتر کار می توان به عنوان هنر و علم درک رفتار افراد برای ایجاد فضاهای کاربردی در یک ساختمان اداری از طریق راه حل های خلاقانه و فنی یاد کرد.در ادامه به تجزیه و تحلیل عوامل و اصول طراحی داخلی دفتر کار میپردازیم.

 طراحی داخلی دفتر کار, یکی از عوامل اصلی در رضایت شغلی است.

هلدینگ سپنتا

انجمن طراحان داخلی آمریکا (ASID ، 1999) مطالعه ای را انجام داده که نشان میدهد طراحی داخلی دفتر کار، یکی از سه عامل اصلی است که بر عملکرد و رضایت شغلی تأثیر می گذارد. نتایج مطالعه نشان داد که 31 درصد از کارکنانی که از شغل خود راضی بودند، محیط کار جذابی داشتند.

مبلمان، سر و صدا، راحتی، روشنایی، دما و کیفیت هوا از جمله عواملی هستند که که بر بهره وری طراحی داخلی دفتر کار تأثیر میگذارند. در ادامه به تجزیه و تحلیل عوامل و اصول طراحی داخلی دفتر کار میپردازیم.

  • مبلمان

تحقیقی در یک شرکت بیمه نشان داد که مبلمان ارگونومیک عملکرد کارکنان را بین 10 تا 15 درصد افزایش می دهد. این بدان معناست که ارگونومی مبلمان اداری از اهمیت بالایی برخوردار است زیرا یک کارمند مجبور است همیشه در دفتر کار خود با آنها کار کند ، و اگر آنها راحت و کاربر پسند نباشد ، کارآیی آنها را به طور قابل توجهی کاهش می دهد. از طرفی مبلمان اداری غیر ارگونومیک می تواند بر سلامت کارکنان تأثیر بگذارد و مشکلات زیادی برای آنها ایجاد کند که بر بهره وری نهایی تأثیر منفی می گذارد.

  • آلودگی صوتی

محیط کاری پر سر و صدا مانع از کار مستمر می شود. آمار انجمن مدیریت داده ها نشان می دهد که عدم حفظ حریم خصوصی(صوتی) در دفاتر با طرح باز می تواند بهره وری را تا 40 درصد کاهش داده و خطاها را تا 27 درصد افزایش دهد!

  • نور و روشنایی

در مطالعات اخیر، روشنایی به عنوان یکی از اصلی ترین عامل موثر در طراحی داخلی دفتر کار یاد شده است. این آمار نشان می دهد نور کافی و داشتن نور مناسب می تواند تا 15 درصد میزان غیبت کارکنان را کاهش دهد. همچنین ، بهره وری را بین 28 تا 20 درصد افزایش می دهد.

  • دما

دما و رطوبت بر میزان خستگی افراد در محل کار تاثیر می گذارد. سازمان بهداشت جهانی حداکثر دمای محل کار  را 24 درجه سانتیگراد اعلام کرده است.

  • استفاده از گیاه

تحقیقات بسیاری حاکی از این است که با افزودن گل و گیاه به اجزای طراحی داخلی دفتر کار، تفکر خلاقانه کارکرد بیشتری پیدا می کند.

مطالعه بیشتر: طراحی رستوران

  • رنگ مناسب

رنگ می تواند تأثیر مهمی فضای داخلی یک اداره یا دفتر کار داشته باشد. مطالعه ای روی تأثیرات رنگ بر عملکرد افراد نشان داد که رنگهای سرد کمتر از رنگهای گرم برانگیزاننده هستند؛ یعنی از نظر بصری کمترحواس کارکنان را پرت می کنند. یا مثلا رنگ زردالهام بخش است و یا آبی باعث تحریک ذهن می شود  از آنجا که امروزه کارایی کارمندان بیشتر از املاک و مستغلات یک شرکت ارزش دارد، متخصصان طراحی باید دانش خود را گسترش دهند تا بفهمند چه چیزی باعث بهترین خروجی از طراحی داخلی دفتر کار می شود.

 

 

 طراحی داخلی دفتر کار کوچک

طراحی داخلی اداری دفتر کوچک

 

طراحی داخلی اداری دفتر کار کوچک

 

طراحی داخلی اداری دفتر کار کوچک

 


 

طراحی داخلی دفتر کار لوکس

طراحی داخلی اداری دفتر کار لوکس

 

طراحی داخلی اداری لوکس

 


 

طراحی داخلی دفتر کار مدرن – طراحی داخلی مدرن برای دفتر کار

طراحی داخلی دفتر کار مدرن1

 

طراحی داخلی اداری دفتر کار لوکس2

 

طراحی داخلی اداری دفتر کار لوکس3

 


 

طراحی داخلی دفتر کار املاک

طراحی داخلی دفتر کار املاک

 

طراحی داخلی دفتر کار بنگاه

 

طراحی داخلی دفتر کار املاکی

 

 

طراحی داخلی دفتر کار وکالت

طراحی داخلی دفتر کار وکالت

 


 

طراحی داخلی دفتر کار سنتی – الهام از المان های سنتی

طراحی داخلی دفتر کار با الهام از سنت


 

دکوراسیون دفتر کار ساده و شیک – طراحی دکوراسیون اداری مینیمال

طراحی داخلی دفتر کار مینیمال

 

طراحی داخلی دفتر کار ساده

طراحی دفتر کار کوچک

طراحی یک دفتر کار کوچک می‌تواند بر اساس فضای موجود، نیازهای شغلی و سلیقه شما انجام شود. در زیر چند راهنمایی برای طراحی یک دفتر کار کوچک آمده است:

  1. انتخاب مکان مناسب: اگر مکان موجود برای دفتر کار شما محدود است، سعی کنید یک مکان تا حد امکان ساکت و خصوصی را انتخاب کنید. اگر امکان ندارد یک اتاق جداگانه داشته باشید، می‌توانید یک کمد یا نیشکری را به دفتر کار تبدیل کنید.
  2. مبلمان مناسب: انتخاب مبلمانی مناسب و راحت برای دفتر کار بسیار مهم است. یک میز کار با فضای کافی برای کامپیوتر یا لپ‌تاپ و دیگر ابزارهای کاری و یک صندلی ارتفاع قابل تنظیم برای راحتی در مدت طولانی کار از اهمیت ویژه‌ای برخوردارند.
  3. نورپردازی: نور مناسب در دفتر کار بسیار مهم است. سعی کنید از نور طبیعی بهره‌برید و همچنین نورهای مصنوعی مطمئنی را در نظر بگیرید. همچنین از کمپیوترها و لامپ‌های LED کم مصرف استفاده کنید.
  4. ذخیره‌سازی موثر: برای داشتن یک دفتر کار کوچک و منظم، از مبلمان و ذخیره‌سازی مناسب استفاده کنید. کتابخانه‌ها، قفسه‌ها، و کشوها می‌توانند به شما کمک کنند تا اسناد و لوازم کاری خود را به ترتیب نگه دارید.
  5. تزیینات: تزییناتی که به شما انرژی و الهام بدهند را در دفتر کار خود قرار دهید. این می‌تواند تصاویر، نقاشی‌ها، گلدان‌ها، یا دیگر اشیاء مورد علاقه شما باشد.
  6. تهویه: مطمئن شوید که دفتر کار دارای تهویه مناسبی باشد تا در هر فصلی راحت کار کنید. تهویه مصنوعی یا یک پنجره قابل باز شدن می‌تواند در این خصوص کمک کند.
  7. کابل‌ها و سیم‌ها: برای جلوگیری از آشفتگی کابل‌ها و سیم‌های الکتریکی، از چندین راهکار استفاده کنید. می‌توانید آنها را زیر میز کار بپندارید یا از مدارک کابل مخصوصی استفاده کنید.
  8. سازماندهی: دفتر کار کوچک را به صورت مرتب و منظم سازماندهی کنید. اسناد، دفترچه‌ها و لوازم کاری را به ترتیب قرار دهید تا به راحتی به آنها دسترسی داشته باشید.
  9. کنترل صدا: اگر امکان ندارد دفتر کار شما در یک مکان خلوت باشد، از روش‌های کنترل صدا مانند استفاده از پوسترهای صداگیر، فرش صداگیر یا پنل‌های صوتی استفاده کنید تا صداهای مزاحم بیرونی به داخل دفتر کاهش یابند.
  10. انتخاب رنگ‌ها: انتخاب رنگ‌های آرام و مناسب برای دفتر کار می‌تواند به آرامش و تمرکز شما کمک کند. رنگ‌های ملایم مانند آبی کمرنگ، سفید یا خاکستری می‌توانند انتخاب‌های خوبی باشند.

در نهایت، دفتر کار شخصی شما باید متناسب با نیازها و سلیقه‌ی شما باشد و به شما اجازه دهد به بهترین شکل ممکن کار کنید.

 

 

   چه به عنوان کارجو و چه مشتری، وقتی وارد محیط کاری می شوید، اولین چیزی که توجه شما را جلب می کند طراحی داخلی دفتر کار است. همین امر باعث شده که طراحی دکوراسیون داخلی ادارات اهمیت زیادی داشته باشد. چه برای جلب نظر مشتری و چه بالابردن عملکرد کارکنان آن واحد.اگر طراحی داخلی دفتر کار، شیک و مناسب با فرهنگ آن شغل باشد به مشتری حس اعتماد و اطمینان میدهد، همچنین باعث میشود کارکنان علاقه مند به محیط کاری خود باشند و در نتیجه بازدهی بالا می رود.طراحان ما در هلدینگ سپنتا آماده ی مشاوره و راهتمایی شما عزیزانی هستند که به دنبال طراحی خاص و منحصر به فرد برای محیط کار خود هستید. همین حالا با ما تماس بگیرید.   

call to action 

 

ارتباط با هلدینگ سپنتا

برای ارتباط با هلدینگ سپنتا مجری پروژه های ساختمانی از طریق شماره تماس زیر و قسمت درخواست مشاوره اقدام کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

Table of Contents