برگه سبز معماری – برگه معماری

برگه سبز معماری

گروه مهندسین مشاوره سپنتا، در این مقاله قصد دارد به شما اطلاعات جامعی درباره : برگه سبز معماری، برگه سبز محاسب، برگه سبز تاسیسات، برگه سبز مکانیک و برگه سبز برق که دانستن آن برای مهندسی لازم و ضروری است ارائه دهد.

همه چیز درباره برگه معماری

برای استارت یک پروژه معماری مانند ساخت یک آپارتمان از ابتدا نیاز به دستور نقشه و جواز ساخت وجود دارد ، برای اخذ این دو نیز بایستی به دفاتر خدمات شهرداری مراجعه کنید. برگه معماری از دوبخش : برگه سبز معماری و برگه تعهد معماری تشکیل میشود.

برگه معماری یا شیت معماری، یک برگه یا صفحه کاغذی است که در آن اطلاعات مربوط به طرح و طراحی یک ساختمان یا پروژه معماری نمایش داده می‌شود. این برگه‌ها معمولاً به صورت دستی و یا با استفاده از نرم‌افزارهای کامپیوتری طراحی می‌شوند و شامل معلوماتی مانند:

1. نقشه‌های معماری: این نقشه‌ها شامل نقشه‌های طبقات، نقشه‌های برش، نقشه‌های نمای داخلی و خارجی ساختمان و سایر نقشه‌های مربوط به طراحی معماری هستند.

2. نقشه‌های مکانیکی و الکتریکی: این نقشه‌های شامل نقشه‌های برق، نور، گرمایی، تهویه مطبوع و سایر نقشه‌های مکانیکی و الکتریکی ساختمان هستند.

3. نقشه‌های ساختمانی: این نقشه‌ها شامل نقشه‌های پایه، نقشه‌های بتن، نقشه‌های فولاد و سایر نقشه‌های مربوط به ساختمان هستند.

4. جداول و لیست‌ها: این شامل جداول مواد و تجهیزات مورد استفاده، لیست‌های هزینه و سایر جداول مربوط به پروژه می‌شود.

برگه سبز معماری یکی از ابزارهای اصلی در مهندسی و طراحی معماری است که به عنوان یک راهکار برای ارتباط بین مهندسان، معماران، سازندگان و مشتریان استفاده می‌شود. با استفاده از برگه معماری، می‌توان به یک طراحی دقیق و مطابق با نیازهای مشتری دست یافت و همچنین می‌توان به راحتی نسخه‌های مختلف طرح را تولید کرد و از آنها استفاده کرد.

برگه سبز معماری 

برگه سبز معماری شامل برگه های تعهد معماری و محاسبات  می باشد. برای صادر شدن جواز و یا پروانه ساختمان، برگه سبز معماری و یا برگه تعهد معماری از جمله مدارک مورد نیاز  می باشد که شرکت واجد شرایط باید آن را ارائه نماید. برگه سبز معماری برای در ابتدای کار تشکیل پرونده  به شکل مهر شده برای استعلام از سیستم شهرداری به دفتر خدمات تحویل داده می شود.

بعد از دریافت دستور نقشه، مهندس معمار باید طرح پلان‌های معماری را بر اساس ضوابط شهرداری انجام دهد. پس از اتمام طراحی، برگه سبز معماری باید به همراه نقشه‌ها و با هدف تعهد به مقررات شهرداری، به دفتر خدمات شهرداری ارسال شود. برگه تعهد معماری یا برگه سبز معماری جهت تضمین درستی نقشه‌ها و طرح‌های معماری استفاده می‌شود. با گذاشتن برگه تعهد معماری، مهندس معمار تایید می‌کند که نقشه‌ها بر اساس مقررات ملی ساختمان طراحی شده‌اند. در صورت وجود هرگونه اشکال، مهندس معماری که برگه سبز معماری خود را به نقشه‌ها اضافه کرده، در آینده مسئولیت پذیر خواهد بود. در واقع، برگه سبز معماری به ارگان ناظر بر ساخت و ساز شهری تضمین می‌کند که طراحی به شیوه اصولی و با رعایت مقررات انجام شده است.

قیمت برگه معماری

قیمت برگه سبز معماری طراحی و تعرفه برگه معماری در تهران و سایر شهرها بر اساس متراژ و دیگر عوامل تعیین می شود. برای دریافت اطلاعات بیشتر با ما تماس بگیرید

call to action

همه چیز درباره برگ سبز تاسیسات

بعد از تصویب نقشه ها و صادر شدن جواز ساختمان ، سپس مهندس سازه به همراه مهندس طراح تاسیسات (برق و مکانیک) طبق پلان های معماری ، طراحی سازه و طراحی تاسیسات ساختمان را شروع میکنند.

برگه سبز معماری و تعهد سازه 

مهندس سازه پس از طراحی سازه برگ سبز محاسبات را جهت تضمین تطابق کار با مقررات ملی در هر بار ارسال به دفاتر خدمات ضمیمه می کند. برگ سبز محاسبات تایید رعایت اصول قانونی قوانین ملی ساختمان خواهد بود. برگ سبز تاسیسات شامل هر دو رشته یعنی برگ سبز تاسیسات برق کبرگ سبز تاسیسات مکانیکی می باشد.

برگه سبز تاسیساتی برقی

پس از تهیه نقشه های تاسیسات الکتریکی یا برق ساختمان، و البته معمولا پس از اتمام تمامی مراحل طراحی و تهیه نقشه، یکی از موادی که در تهیه برگه تعهد نیاز است، برگه های تعهد نقشه‌های تاسیسات برقی هستند.

برگه تعهد برق ساختمان نیز مانند سایر برگه ها، توسط مهندس دارای رتبه در نظام مهندسی کشور تائید و امضا شده و برای تحویل به دفاتر پیشخوان دولت تقدیم می گردد. هرچند معمولا حساسیت کمتری در نقشه های تاسیسات نسبت به معماری و سازه وجود دارد، اما رعایت اصول فنی و استاندارد ها و تمامی نکات لازم در طراحی این نقشه ها از ملزومات و اصول کاری کار ما در شرکت طراحی و اجرای نقش شهر است، به همین جهت رعایت همین اصول، تائید این نقشه‌ها نیز معمولا برای اولین بار انجام می‌گردد. هرچند برای نقشه های ارسالی شما، تحت نظارت بخش فنی شرکت، برگ تعهد مربوطه صادر خواهد گردید.

برگ تعهد نقشه‌های تاسیساتی مکانیکی

پس از تهیه نقشه های تاسیسات مکانیکی، و مانند آنچه قبلا گفته شد، معمولا پس از اتمام تمامی مراحل طراحی و تهیه نقشه، دیگر موردی که در تهیه برگه تعهد نیاز است، برگه های تعهد نقشه‌های تاسیسات مکانیکی هستند.

برگه تعهد مکانیکی ساختمان نیز مانند سایر برگه ها، توسط مهندس دارای رتبه در نظام مهندسی کشور تائید و امضا شده و برای تحویل به دفاتر پیشخوان دولت تقدیم می گردد. هرچند معمولا حساسیت کمتری در نقشه های تاسیسات نسبت به معماری و سازه وجود دارد، اما رعایت اصول فنی و استاندارد ها و تمامی نکات لازم در طراحی این نقشه ها از ملزومات و اصول کاری کار ما در شرکت طراحی و اجرای نقش شهر است، به همین جهت رعایت همین اصول، تائید این نقشه‌ها نیز معمولا برای اولین بار انجام می‌گردد. هرچند برای نقشه های ارسالی شما، تحت نظارت بخش فنی شرکت، برگ تعهد مربوطه صادر خواهد گردید.

برگ سبز نظارت

با آغاز عملیات اجرای ساختمان یک یا چند ناظر(بسته به مشخصات بنا) از طرف سازمان نظام مهندسی برای پروژه معرفی خواهند شد. وظیفه ناظر، نظارت بر اجرای صحیح کار است و برگ سبز نظارت تضمینی بر انجام نظارت دقیق توسط ناظر میباشد. ناظر مطابق برگ تعهد نظارت مسئول نظارت دقیق بر ساختمان است و هرگونه مشکل احتمالی به عهده ایشان می باشد.

برگ سبز نظارت

برگه سبز استحکام بنا و برگه پایان کار

برگ سبز استحکام بنا و اعلام اتمام عملیات ساختمانی به دفتر خدمات مهندسی ارائه می گردد. ارائه برگه سبز معماری تعهد توسط شرکت های حقوقی و یا اشخاص حقیقی عضو سازمان نظام مهندسی در هر شهر صورت می گیرد.

  • اخذ پایانکار ساختمان های قدیم ساز و آپارتمان ها
  • تعویض مهندس ناظر
  • تغییر کاربری:هر نوع تغییر کاربری که با کاربری پایان کار قبلی مغایرت داشته باشد
  • بازسازی ساختمان
  • اضافه کردن به بنای قبلی و یا حتی کسر از بنای قبلی
  • اخذ مجوز برای دایر کردن مهد کودک،مدرسه، خانه سالمندان،دانشگاه ،آموزشگاه ،باشگاه و مکان ورزشی
  • تمدید و یا ابطال پروانه
  • ریزش یا تخریب بخشی از بنای قدیمی
  • فوت و یا انصراف ناظر قبلی ملک ساخته و یا رها شده

خدمات ارائه برگ سبز شرکت مهندسین مشاوره سپنتا

شرکت معماری سپنتا با داشتن توانایی ها و امتیازتی در زمینه معماری و ساخته سازه ، قادر به ارائه خدماتی جهت اخذ جواز ساختمان و صدور جواز ساختمانی میباشد:

  • اخذ برگ سبز معماری : نقشه های معماری فاز 1 و 2 معماری
  • اخذ برگ سبز تاسیسات : برق و مکانیک ، نقشه های فاز 1 و 2 تاسیسات برق و مکانیک
  • اخذ برگ سبز محاسبات : نقشه های فاز 1 و 2 محاسبات
  • اخذ برگ تایید استحکام بنا
  • اخذ برگ اتمام عملیات ساختمانی

ارائه برگ سبز تعهد معماری، سازه، تاسیسات مکانیکی و تاسیسات برق و برگه نظارت بر اجرای ساختمان در تهران

طراحی و اجرای نقش شهر، ضمن ارائه خدمات طراحی و تهیه نقشه‌های شهرداری در تمامی گرایشات معماری، سازه، تاسیسات مکانیکی و الکتریکی، به ارائه برگ تعهد نظام مهندسی به مشتریان گرامی، در کلیه گرایشات فنی و مهندسی و کلیه زمینه های طراحی، محاسب، نظارت و اجرا اقدام می‌نماید. برای دریافت قیمت به روز، مشاوره و یا ثبت سفارش طراحی و تهیه برگه نظام مهندسی با مشاورین مهندس سپنتا در تماس باشید.

call to action

 

ارتباط با هلدینگ سپنتا

برای ارتباط با هلدینگ سپنتا مجری پروژه های ساختمانی از طریق شماره تماس زیر و قسمت درخواست مشاوره اقدام کنید.

2 پاسخ

    1. سلام دوست عزیز بنا به تشخیص مهندس ناظر پروژه ضروری بودن یا نبودن برگه سبز نظارت در پروژه های عمرانی مشخص میشود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

Table of Contents